dimarts, d’octubre 14, 2008

L’excursió de diumenge que no vaig fer

Diumenge m’hagués agradat despertar-me a la baixa California, per allà a San Diego. Un fantàstic dia de sol. Al cotxe, en Dylan canta Romance in Durango i veig clar que avui s’ha d’anar cap a Tijuana. Agafo l’interstatal 805 i cap a Mèxic.


Travesso la frontera, ja estic a l’altre costat, el sol es troba en el seu punt àlgid i en Jorge Negrete em fa el pas més fàcil pels carrers de Tijuana mentres canta els seus corridos. No sóc el primer europeu en trepitjar Tijuana, en Miquel Josep Serra i Ferrer, més conegut com el frare Juníper Serra, va tindre l’honor de ser-ho l’any 1769. Passo sota l’immens arc que em dona la benvinguda oficial.


Aparco el cotxe i començo a caminar. L’olor de les tortillas i els diferents sorolls estan presents en tot moment en l’ambient. Camino pels carrers i observo.


Arribo davant de l’antic Jai Alai i decideixo fer una cervesa per obrir boca dels chiles toreados que menjaré a l’hora de dinar.



Acabat de dinar, decideixo veure-ho tot des d’una altra perspectiva i vaig cap a Cerro Colorado. Des d’allà dalt, contemplo la ciutat, encalvada entre turons, la frontera, la badia de San Diego, ...



Després baixo cap a la plaça Rio a fer l’últim glop de tequila, per marxar d’allí amb un bon regust de boca, mentres contemplo el bullici de la gent que fa el mateix que jo.

I abans de marxar, vaig cap a la platja del costat mexicà de la frontera i em quedo vigilant que els peixos no es passin de bàndol.



I avui en l’apartat musical del blog desfilen els Tigres del Norte, el grup norteny de corridos.



Els Tigres del Norte, posen els corridos al seu servei per transmetre tot d’històries frontereres, d’identitat i narcocorridos.

Aquí us deixo l’enllaç de la cançó Contrabando y Traición

http://rapidshare.com/files/154031712/Contrabando_y_Traicion_-_Los_Tigres_del_Norte.mp3

3 comentaris:

Noctas ha dit...

Carai quin viatget més de puta mare!!!Uns s'estan a la oficina menjant merda i uns altres estan a Tijuana..Ho celebro Marc...saludus

Jobove - Reus ha dit...

bon viatge si senyor !! "ocu" amb els de Tijuana i Juarez

salutacions

Eva ha dit...

si es tracta d'escoltar Dylan...jo m'hi apunto!